АТС (автоматична телефонна станція) призначена для з'єднання підключених до неї абонентів між собою або з зовнішніми телефонними мережами. АТС, об'єднані між собою, є найважливішим компонентом телефонної мережі.
До створеної мережі по абонентській лінії підключаються термінали. Кожна АТС комутує до 10 000 терміналів.
Кожна АТС та прикріплена до неї абонентська лінія мають свої номери. Як правило, три перші цифри в номері у них збігаються.
Сьогодні в кожній великій організації є можливість установки міні-АТС, яка буде обслуговувати телефонні номери в рамках однієї компанії.
Які можливості АТС?
Сучасні офісні АТС, крім основної функції – комутації абонентів – мають широкий спектр додаткових функціональних можливостей, які покликані істотно спростити роботу персоналу підприємства, на якому вони встановлені.
Які параметри можна налаштувати:
- Пересилання дзвінків. Встановивши цю функцію, можна переводити дзвінки на будь-якого з працівників офісу;
- Наведення довідок під час розмови. При необхідності є можливість одночасно встановити друге з'єднання зі службою, яка зможе проконсультувати по питанню що цікавить. Поки відбувається консультація, перший абонент буде чути в трубці приємну музику;
- Замовлення з'єднання. У випадку, якщо номер що викликається весь час зайнятий, можна встановити замовлення з'єднання, та АТС сама встановить з'єднання, як тільки номер звільниться;
- Прийом виклику на другій лінії під час розмови;
- Індивідуальна записна книжка;
- Таймер, будильник;
- Гучномовний зв'язок;
- Конференц-зв'язок або можливість підключати до розмови ще одного або кількох людей;
- Підключення до комп'ютера з тим, щоб ще більше розширити діапазон можливостей офісної АТС.
Як вибрати АТС для підприємства?
Перш ніж робити вибір офісної АТС, варто визначитися з кількістю міських та внутрішніх ліній, які будуть до неї підключені. Також необхідно оцінити перспективи розвитку компанії, врахувати можливе збільшення числа працівників, необхідність додавання сервісних функцій. Максимальна ємність АТС та щоденна інтенсивність навантаження – також важливі фактори при виборі тієї чи іншої телефонної станції.