Диспетчеризація інженерних комплексів та об'єктів житлово-комунального господарства – один з найбільш ефективних методів контролю і управління, що дозволяє досягти значної економії ресурсів, скоротити витрати на обслуговування і ремонти, забезпечити високу надійність, продуктивність і безпеку будь-якої системи життєзабезпечення об'єкту. Диспетчеризація ліфтового господарства – не виняток.
Переваги диспетчеризації ліфтів
Диспетчеризація передбачає впровадження сучасної системи, в яку входять технічні засоби для моніторингу стану компонентів і підсистем ліфта, контролю технічних показників, регламентів і порядку функціонування в режимі реального часу.
Зокрема, це пристрої, які забезпечують:
- захист обладнання при неполадках, аваріях в електричній мережі або при неправильному підключенні до неї;
- захист двигуна і ліфта від перегріву;
- контроль швидкості руху ліфта;
- безпеку пасажирів;
- діагностику справності системи;
- цифровий зв'язок з диспетчерським пунктом.
До складу системи ліфтової диспетчеризації входять:
- датчики, що сигналізують про стан навколишнього середовища, механізмів і електронних компонентів, а також про перевищення показників над допустимими;
- контролери, процесори, контрольно-приймальні прилади, автоматично приймають рішення про реакцію на ті чи інші зміни;
- аналітичне обладнання диспетчерського пункту, включаючи центральний комп'ютер, програмне забезпечення, монітори для відображення даних в зручній для оператора формі;
- безпровідні канали зв'язку і провідні лінії для передачі даних, що з'єднують діагностичне, контрольне і управлінське обладнання, за якими інформація також передається в диспетчерський пункт, звідки здійснюється ручне дистанційне керування.
Переваги централізованої цифрової системи диспетчеризації ліфтових господарств очевидні:
- можливість дистанційного моніторингу ряду об'єктів з одного пункту;
- скорочення трудовитрат і кількості диспетчерів;
- економія простору на об'єкті, яке в іншому випадку було б зайнято обслуговуючим персоналом;
- оперативність реагування на неполадки або ризики їх виникнення;
- зменшення витрат на діагностику та обслуговування ліфта;
- відсутність необхідності запрошувати сторонніх фахівців.
Сучасні рішення для диспетчеризації застосовуються не тільки при організації нового ліфтового господарства, але і для модернізації старого ліфтового обладнання.
Наскільки необхідний проект диспетчеризації ліфтів?
Складність даної системи у вузькій спеціалізації ліфтового обладнання та великій кількості відповідних рішень на ринку. Тільки ретельне планування і проектування дозволить врахувати технічні нюанси, характерні для ліфтового господарства на певному об'єкті, а також задовольнити всі потреби користувачів і забезпечити надійний операторський контроль.
Розробка проекту силами фахівців включає:
- експертну оцінку існуючого ліфтового господарства або обстеження нового об'єкта;
- розробку технічного завдання;
- складання специфікацій і переліків обладнання, матеріалів, програмного забезпечення;
- розрахунок технічних і експлуатаційних показників всіх видів обладнання;
- визначення режимів, протоколів, стандартів функціонування та моніторингу;
- складання структурних і монтажних схем, планів прокладання кабельних ліній;
- розробку регламентів регулярного обслуговування, рекомендацій, щодо підтримки ліфта в оптимальному стані.
Проект диспетчеризації ліфта – це пакет документів, які використовуються не тільки при монтажі та введенні системи в експлуатацію, але і на всьому протязі її роботи.
Надалі проектна документація, яка містить найважливіші відомості і показники, може застосовуватися при необхідності капітального ремонту для модернізації ліфтового господарства або системи контролю ліфтів.