Встановлення спринклерної системи пожежогасіння на судні виконує важливу роль у гарантуванні безпеки як людей, так і устаткування, а також самого судна. Для оснащення судна такою системою водяного пожежогасіння, використовують спринклери, згруповані в секції по 200 спринклерів. Причому, на пасажирських суднах така секція обслуговує дві палуби, та розміщують її в головній одній вертикальної зоні.
В залежності від рішення адміністрації судна, таку секцію допустимо розташовувати не в одній зоні, а більш, та обслуговувати вона може більшу кількість палуб, головне, щоб це не відбилося на забезпеченні надійності протипожежної безпеки судна.
Кожна секція спринклерної системи пожежогасіння на судні повинна бути влаштована так, щоб була можливість відключати секцію одним запірним клапаном, тому він повинен бути розташований в постійному та доступному місці, про яке повинен знати весь присутній на судні персонал.
Управління запорним клапаном, має бути покладено на відповідальну особу, яка має дозвіл, а також, клапан повинен бути оснащений манометром, для визначення тиску в системі.
Спринклерні системи
Спринклерні системи пожежогасіння на судні повинні бути виконані з матеріалу несхильного корозії, не повинні іржавіти від впливу морського повітря, а також спринклери в приміщеннях судна повинні спрацювати при температурі 70-80 градусів Цельсія, та навіть більше, в деяких приміщеннях, наприклад, таких як сушильні, або інші спеціальні відділення судна.
Крім того, панель сигналізації, повинна бути оснащена схемою приміщень та інструкцією по застосуванню спринклерної системи пожежогасіння на судні зон, що обслуговуються секцією спринклерів.
Встановлення та монтаж
Спринклери монтують правильно та грамотно у верхній частині приміщення, з тим, щоб забезпечити середню інтенсивність подачі води не менше 5л/м відповідно до рішення адміністрації судна.
Також передбачають розміщення напірної цистерни, з постійним запасом води, кількість якої повинна відповідати забезпеченню необхідної подачі не менше 5л/м, а також засоби забезпечення такого тиску, з урахуванням робочого спринклерного тиску води, в тому числі забезпечення поповнення води насосами та стисненим повітрям. Причому, вода повинна бути прісною, а для контролю її рівня використовують водомірне скло. Спринклерна система повинна бути оснащена незалежним насосом для безперервної подачі води через спринклери автоматично.
Враховуючи всі ці особливості монтування системи пожежогасіння, слід звертатися до фахівців, які в повній мірі володіють знаннями та навичками цієї специфічної сфери діяльності, які зможуть оснастити судно надійної та ефективної системою пожежогасіння.