IP-телефонія є набором сучасних технологій, які використовують, щоб передати звукові сигнали людської мови за допомогою Інтернету. У загальних рисах IP-телефонія тісно пов'язує телефонію й Інтернет. Ще зовсім недавно телефонна мережа та IP-мережа не були пов'язані один з одним. Але з розвитком інформаційних технологій, які проникають в усі сфери життя людини, ці мережі інтегрувалися один в одного та стали одним цілим.
Переваги IP-телефонії
IP-телефонія надає користувачам великі функціональні можливості по комунікації один з одним. Більшість функцій стосуються саме процесу налагодження комунікації. Перерахуємо основіе з них:
- Грітінг – вітання, заздалегідь записане. Зазвичай застосовується в сервісах таких як: автооператор та голосова пошта. Це автоматичне привітання, яке здійснює контакт з абонентом, бере участь у процесі IP-телефонії.
- Черга ACD – автоматичний сервіс, що накопичує вхідні дзвінки до появи вільних операторів з групи абонентів, що обробляють цю чергу. Під час очікування абонентам може оголошуватися номер по порядку в черзі.
- Переадресація дзвінків – автоматичний сервіс, що перенаправляє вхідні дзвінки на інший номер.
- Переадресація по зайнятості – перенаправлення дзвінків, якщо абонент зайнятий.
- Переадресація по відсутності відповіді – перенаправлення дзвінків, якщо абонент не відповів протягом певного часу.
- Голосове меню – елемент віддаленого тонового управління, зазвичай складається з голосових підказок, які говорять про значення кнопок для подальшої обробки сигналу.
- Безумовна переадресація – переадресація, при якій здійснюється переведення всіх дзвінків незалежно від стану лінії.
- Автовідповідач – особиста голосова пошта. Сервіс, що реалізується спеціальним пристроєм, що включає в себе функції телефону та програвача. Зараз автовідповідачі зазвичай можуть працювати в 2х режимах: прийом дзвінка та програвання вітання з наступним записом повідомлення (при цьому можливий запис номера абонента та час) – при вхідному дзвінку, автовідповідач автоматично відповідає на дзвінок, програє повідомлення – дає знати абоненту, що зараз почнеться запис, та після умовного оповіщення проводиться запис, та режим віддаленого управління – при дзвінку на свій автовідповідач Ви можете, ввівши пін-код в тоновому режимі керувати автовідповідачем, прослуховувати або видаляти повідомлення.
Як і в будь-якому способі передачі та прийому даних, в IP-телефонії існує певна тарифікація, яка називається біллінг. Біллінг є практично основною системою в роботі будь-якого оператора, незалежно від того представляє він фіксовану або стільникову систему зв'язку. Біллінг формує білінгову систему, а білінгова система – автоматична система тарифікації послуг.