Телефонний зв'язок – передача звукової інформації з телекомунікаційних ліній. Принцип роботи телефонного зв'язку базується на передачі інформації та даних на певні відстані за допомогою звукових сигналів. Така інформація, як правило, передається за допомогою проводів або радіосигналів. Телефонний зв'язок став справжнім проривом свого часу, тому що дозволив територіально розрізненим людям спілкуватися між собою в режимі реального часу.
Телефонний сигнал можна передавати практично на будь-які відстані. Такий спосіб передачі даних протягом тривалого періоду часу був єдиним способом здійснювати передачу даних на дальні відстані. Територіальна ознака є однією з характеристик, що дозволяють розділити телефонний зв'язок на міську, сільську, районну.
З моменту свого виникнення та до сьогоднішнього дня саме телефонний зв'язок є однією з найбільш поширених та найбільш доступних видів. У деяких місцевостях телефонний зв'язок є єдиним способом передати дані на великі відстані.
Види телефонних мереж
Вперше про телефонного зв'язку заговорили в 1876 році. Через кілька років після цього перші телефонні станції з'явилися в деяких великих містах. Далі розвиток зв'язку базувалася на поступовому удосконаленні апаратури та технічних каналів передачі даних.
У телефонній мережі розрізняють кілька видів:
- зовнішня лінія – лінія, між різними АТС;
- внутрішня телефонна мережа – мережа, використовувана організацією безпосередньо для власних потреб.
Що стосується якості та технічних характеристик телефонного зв'язку, яку використовують у сучасності, то тут потрібно враховувати основні фактори:
- категорія абонента – параметр, задаючий права абонента на використання тих чи інших функцій;
- напруга дзвінка – напруга, яка подається для викличного сигналу на телефон;
- переклад дзвінка – ручна передача дзвінка іншому абоненту;
- перехоплення дзвінка - можливість відповісти на вхідний дзвінок іншого абонента;
- пульсовий набір – передача сигналу по засобам замикання та розмикання лінії;
- наскрізний метод – передача сигналів в телефонній мережі без їх перетворення.
Сьогодні у світі існує велика кількість компаній, які займаються наданням послуг телефонного зв'язку. Переважно, цей напрямок є актуальним для ринків країн, що розвиваються.
Телефонна компанія – компанія, що поставляє послуги телефонного зв'язку.
Телефонне додаток – програма для керування телефонною мережею
Ерланген – одиниця виміру інтенсивності навантаження в телекомунікаціях, для підтримування зайнятості одиничного пристрою на протязі певного часу. У загальному вигляді одиниця в один Ерланген, описує безперервне використання одного голосового каналу в перебігу однієї години – тобто, якщо людина проговорила з іншою людиною по телефону в перебігу однієї години – вона створила на телекомунікаційнiй лінії навантаження в один Ерланген. Такими розрахунками часто користуються оператори зв'язку для підрахунків кількості каналів на певних обслуговуваних дільницях. Одиниця була названа на честь А.К. Ерланга – датського математика який і запропонував використання математичного аналізу в підрахунку навантажень телефонних ліній
ЧНН – час найбільшого навантаження
Роз'єднати дзвінок – розрив з'єднання з ініціативи одного з абонентів.
Викличний сигнал – сигнал, створюваний викличним сигналом, для залучення уваги абонента. В аналогових лініях – викличний сигнал – це змінний струм низької частоти та високою напругою, створений АТС.