Програмною АТС називається програма, що працює на звичній для звичайного користувача операційної системи, що не вимагає особливої кваліфікації для адміністрування. Це новий тип програмного продукту, що з'явився на світовому ринку кілька років тому, популярність якого стрімко зростає з кожним роком.
Переваги програмної АТС для Windows
АТС даного типу є ні що інше, як звичайний додаток під звичну всім Windows, зі своїм доступним графічним інтерфейсом. Ця обставина дозволяє управляти телефонними лініями одним кліком «мишки», на відміну від апаратних міні АТС.
Набагато менша собівартість, у порівнянні з традиційними телефонними станціями одного й того ж функціоналу, відсутність прив'язки до конкретного виробника «заліза» (доступність комп'ютерних комплектуючих).
Значна економія коштів на електроенергію, за рахунок того, що програмна АТС (для Windows) використовує той же мережеве обладнання, що й обчислювальна мережа. Та обставина, що обслуговувати АТС такого типу може один системний адміністратор, дозволяє організації істотно знизити витрати на заробітну плату.
Програмну АТС набагато простіше впроваджувати в діючу систему. Вона захищена від морального старіння. Всі нові можливості виходять у вигляді файлів програмного оновлення, на установку якого йде мінімум часу.
Краща масштабованість. Це має на увазі під собою необмежену можливість розширення, завдяки потужностям сучасних серверів на відміну від звичайних телефонних станцій, де питання розширення прямо залежить від апаратної частини.
Хороша відмовостійкість. Вона характеризується можливістю резервування системи. Резервна копія системи створюється кількома простими маніпуляціями «мишки» та у разі якогось апаратного збою може повністю відновити систему на іншому комп'ютері за мінімальний проміжок часу.
І нарешті, найголовніша причина популярності програмної АТС – її функціональність. На відміну від стандартних міні АТС, АТС-програма нерозривно пов'язана з багатьма іншими додатками Windows. Це інтеграція зі всілякими базами даних, з Microsoft Outlook та іншими CRM-системами. Це графічні редактори сценаріїв маршрутизації, та запис розмов. Це абсолютна гнучкість налаштувань і вбудована функціональність call-центру.
Все це та багато іншого виводить поняття офісної телефонії на новий рівень. Такі рішення все частіше стають пріоритетом компаній, що застосовують сучасні технології ведення бізнесу.