Каталог
+380Показати номер

Організація диспетчерського центру моніторингу та управління

 Організація диспетчерського центру моніторингу та управління

Диспетчерський центр являє собою багатокомпонентний програмно-технічний вузол, завданням якого є моніторинг робочого середовища об'єкта, технологічних процесів або ситуацій.

Диспетчерські центри бувають різні за масштабом: від вузькопрофільних центів моніторингу заводського обладнання до великих центрів контролю режимних об'єктів, розподілених на великій території, філій, транспортних і комунікаційних вузлів.

Завдання диспетчерського центру – це збір інформації, її систематизація, обробка, аналіз і передача керівництву. Продумана, ретельно спланована структура диспетчерського центру полегшить управління системою об'єктів, мінімізує ризики і забезпечить максимально швидке прийняття важливих рішень.

Існують також спеціалізовані центри – ситуаційні. Вони працюють в особливому режимі і призначені для оперативного управління кризовими ситуаціями. Наприклад, при стихійних лихах, техногенних катастрофах, великих аваріях на промислових об'єктах і так далі.

Устаткування диспетчерських центрів

Основними компонентами диспетчерського центру є:

Обов'язковими для диспетчерського приміщення є інженерні системи життєзабезпечення і підтримки робочого режиму, зокрема: енергопостачання (основного і резервного), освітлення, клімат-контролю, сигналізації.

Організація диспетчерського центру

У числі важливих умов варто також підбір практичною, зручною меблів і її розташування в продуманих місцях.

Вимоги до організації диспетчерського центру моніторингу та управління

Структура диспетчерського центру повинна бути в повній мірі ергономічною, безпечною і відповідати таким умовам:

  • досяжність елементів моніторингу та управління для персоналу;
  • хороший огляд моніторів з різних точок приміщення;
  • ізольованість від зовнішніх факторів і захищеність від проникнення сторонніх;
  • комфорт робочих місць операторів (важливо для підвищення ефективності праці, концентрації і зниження стомлюваності в надзвичайних ситуаціях);
  • раціональне розміщення обладнання;
  • нормований мікроклімат (освітлення, температурний режим, вологість, рівень шуму).

Особливості ефективного диспетчерського центру

Крім основних вимог до інфраструктури та організації диспетчерського центру, є і важливі додаткові умови, які допоможуть знизити витрати на його утримання і обслуговування.

Зокрема, це ремонтопридатність і надійність всієї апаратури і матеріалів, тривалий термін експлуатації, підтримка цілодобового безперебійного режиму роботи, можливість масштабування або модернізації.

Всі ці вимоги обов'язково будуть враховані ще на стадії проектування, якщо звернутися до професіоналів, знайомим з відповідними типами, брендами і моделями обладнання для диспетчерських центрів. Більш детально ознайомитися з комплексом послуг з побудови систем диспетчеризації та автоматизації «під ключ» можна тут.

Назад в: Диспетчеризація, Інформатизація 19-07-2018

Оцініть публікацію?

Повідомлення не знайдені, Ваш коментар може бути першим.

Нове повідомлення
Отримати консультацію
Отримати консультацію

Потрібна технічна консультація? Поставте питання і наші фахівці допоможуть Вам ...

Подати заявку
Дивіться також
Призначення робочого заземлення і його обладнання
Призначення робочого заземлення і його обладнання

На відміну від захисного заземлення, основним завданням якого є усунення небезпеки ураження струмом при дотику до електроустаткування,...

Складності монтажу контуру заземлення
Складності монтажу контуру заземлення

Складності монтажу контуру заземлення залежать від багатьох складових та визначаються з урахуванням всіх особливостей виконання...

Як зробити заземлення газового котла?
Як зробити заземлення газового котла?

Заземлення газових котлів, разом з установкою ПЗВ ( пристрій захисного відключення ) – це необхідна й обов'язкова умова при підключенні...

Всі статті