Серверне приміщення офісу є центром, де розміщені основні елементи для життєзабезпечення ІТ-інфраструктури, її обслуговування і контролю, включаючи саме «серце і мозок» офісу – сервери.
Вимоги до правильної організації серверної кімнати дуже суворі. На міжнародному рівні їх описує стандарт TIA-569. Точне дотримання цього стандарту не завжди економічно виправдано, особливо якщо потрібно організувати серверну для малих підприємств або приватних потреб. У цій статті можна ознайомитися з основними пунктами, які слід врахувати при плануванні інфраструктури таких вузлів.
Основні завдання серверної кімнати і вимоги до приміщення
Роботам по підбору серверного обладнання передує розробка проекту, яка враховує особливості та структуру об'єкта, характеристики його інженерної інфраструктури, очікувані навантаження і ризики.
Слід пам'ятати, що серверна не просто повинна вмістити всю апаратуру і обладнання, а й бути пожарозащіщенной, досить ємною для вільного переміщення і роботи технічного персоналу, а її кліматичні показники повинні бути в нормі. Тільки так можна гарантувати надійність, працездатність і безвідмовність ІТ-інфраструктури підприємства.
Також необхідно продумати можливість потенційного масштабування ІТ-інфраструктури, розширення складу обладнання та збільшення його кількості.
Головні критерії, які слід врахувати при виборі приміщення для серверної кімнати:
- ефективне розташування обладнання;
- захист від доступу для сторонніх;
- захист від збоїв харчування і перевантажень;
- стабільний мікроклімат.
З точки зору локалізації приміщення в будівлі, краще вибирати те, яке знаходиться на однаковій відстані від різних кінців офісу. Важливо також дотримуватися вимог до габаритів кімнати: висота повинна бути не менше 2,5 метра. Це пояснюється стандартизацією габаритів телекомунікаційних стійок, найпопулярнішими з яких є стійки висотою 2,1 м. Додаткові 50 см вільного простору потрібні для ефективної вентиляції і відведення тепла від працюючого устаткування.
Необхідно врахувати, що серверна кімната буде вміщати не тільки робоче обладнання, але і допоміжне обладнання для контролю мікроклімату (кондиціонери або засоби опалення), пожежної безпеки, захисту від проникнення, а також кошти безперебійного (резервного) живлення, часто офісні меблі для техперсоналу і так далі.
Рекомендується також заздалегідь задуматися про мінімізацію шуму від працюючої апаратури, який може досягати значного рівня у великих серверних і заважати роботі інших співробітників компанії. Кімната повинна бути добре ізольована і (бажано) забезпечена щільно закривається дверима з електромагнітним замком, підключеним до локальної системі контролю і управління доступом.
Стійки і шафи
Другий важливий пункт – вибір спеціального оснащення для організації, розміщення і фіксації робочого обладнання. Традиційно для цього використовуються збірні металеві конструкції – шафи і стійки зі стандартизованими габаритами, вимірюваними юнитами (1 юніт = 44,45 мм). Вони можуть бути навісними (мала ємність) або підлоговими.
Найбільш популярним варіантом є стійка на 4-х опорах шириною 19" з різною глибиною (до 1,2 м). Бувають закритого і відкритого типу. До вибору, розміщення та обслуговування такого обладнання також є специфічні вимоги, які можна дізнатися у фахівців. Розміщення робочої апаратури в стійках – це не тільки зручно, але й безпечно. в першу чергу для самої апаратури.
Системи життєзабезпечення серверної
Будь-яка серверна кімната вимагає якісного періодичного обслуговування та захисту від різних чинників. Скоротити витрати на обслуговування, ремонт і усунення наслідків різного роду аварій допоможуть допоміжні системи життєзабезпечення:
- безперебійного і резервного живлення;
- освітлення;
- вентиляції;
- пожежогасіння;
- СКУД.
Не варто забувати також про державних і галузевих нормах безпеки праці, експлуатації електроустановок та електрообладнання, відповідних будівельно-монтажних нормах. Все це враховують фахівці при проектуванні серверної кімнати. Звертаючись до професіоналів, ви оптимізуєте витрати і отримаєте гарантію безпеки свого обладнання.