Щоб відповісти на це питання, слід розібратися, що мається на увазі під інформаційною безпекою. У класичному розумінні, це сукупність спеціалізованих технічних, програмних засобів і методів, призначених для запобігання витоку або крадіжки даних, які можуть використовуватися незаконно або всупереч корпоративним правилам організації.
Головне завдання комплексу таких коштів – не боротьба з наслідками, а саме усунення можливості порушення кордонів особистого інформаційного простору або внутрішнього інформаційного поля підприємства.
Причиною підвищеної уваги керівників сучасного бізнесу до методик організації інформаційної безпеки є постійний прогрес у розвитку ПО і техніки, які використовуються зловмисниками. При цьому, проводиться крадіжка даних самого різного характеру – від платіжних і особистих до фінансових, технологічних або конструкторських. Це призводить не тільки до істотних репутаційних і фінансових збитків, але часом навіть до банкрутства компанії і великим судових розглядів.
Які фактори вважаються загрозою інформаційної безпеки?
Першочерговими причинами крадіжки або незаконного використання даних у всьому світі є:
- неуважність і безсистемне використання інформаційних ресурсів співробітниками;
- застосування нелегального програмного забезпечення;
- хакерські DDoS-атаки;
- віруси і «малваре»;
- діяльність інсайдерів (співробітників компанії, які уклали угоду з конкурентами про постачання внутрішньої інформації);
- крадіжка обладнання.
Якими методами можна захистити корпоративну інформацію?
Найчастіше спеціалізовані групи ІТ-розробників не встигають вчасно зреагувати на появу нового вірусу або шкідливого ПЗ. Точно так же ІТ-відділ підприємства може не виявити вчасно загрозу з різних причин. Тому лише комплексне впровадження ряду засобів і методів інформаційного захисту може в значній мірі гарантувати вашу безпеку.
Серед них:
- інтеграція технічних засобів захисту (СКУД, охоронні системи, системи відеоспостереження);
- базисні рішення для захисту інформаційного простору (антивірусне ПЗ, фільтри електронної пошти, системи диференційованого доступу, періодична зміна паролів і так далі);
- засоби захисту від DDoS-атак (системи на базі спеціалізованого ПО);
- резервне копіювання інформації (розміщення копій на зовнішніх носіях, на хмарних ресурсах віддалених дата-центрів або на захищеному сервері);
- планування аварійного відновлення даних (також допомагає забезпечити безперервність робочих процесів і мінімізує наслідки роботи в аварійному режимі, після збоїв і так далі);
- шифровка даних при обміні інформацією в електронному форматі (забезпечує конфіденційність листування, захист корпоративного ПО, інформаційних ресурсів від несанкціонованого копіювання та використання.
Вибір конкретних рішень і інструментів для організації інформаційної безпеки бізнесу – складна, комплексна задача, яка під силу тільки фахівцям вищого класу, добре знайомим з актуальними викликами і ризиками в цій сфері.
Як правило, базові рішення впроваджуються ще на стадії організації комп'ютерної мережі підприємства. Однак в подальшому всі вони вимагають регулярного обслуговування, оновлення та модернізації.