Практика показує, що ні окремий аптечний пункт, ні ціла їхня система не зможуть обійтися без телефонії. Консультації, прийом замовлень, обговорення умов поставок ліків – для подібних об'єктів життєво важлива як внутрішня, так і зовнішня зв'язок. Тому обов'язок кожного професіонала – кваліфіковано спроектувати та реалізувати комунікаційні лінії аптек. Щоб система телефонного зв'язку після установки функціонувала належним чином, ми розглянемо як же вона інсталюється в аптеках і подібних медичних пунктах.
Інсталяція телефонних мереж
В умовах сучасності потрібно переходити на цифрові технології та впроваджувати в аптеках IP-телефонію. Завдяки тим можливостям, які вона дає, Ви легко та без зайвих витрат з'єднаєте пункти, що знаходяться в різних містах. Підвищиться якість голосового спілкування, можна буде записати та включити клієнту вітання, обслуговувати клієнтів по кілька людей відразу, або в рамках черзі – інсталяція телефонії безпровідного типу буде на 100% обгрунтованою.
Звичайно, якщо є кабельне з'єднання (а така ситуація спостерігається в 93% випадків, коли аптечний пункт є раніше експлуатувати об'єкти), від нього теж не варто відмовлятися. У такій ситуації доцільно впровадити комбіновану зв'язок, почекати масового переходу на цифрові технології та вже тоді відмовитися від аналогової лінії. Таке подвійне з'єднання навіть вигідно – з ним підвищується надійність комунікацій.
Перейдемо до обладнання, за допомогою якого повинна проходити інсталяція телефонних мереж – якщо ми маємо справу з цілою мережею аптечних пунктів, можливі 2 варіанти:
- установка IP-АТС, настройка виходу в локальну мережу, монтаж стаціонарних IP-апаратів;
- використання VoIP-шлюзів, що підключаються до аналогової офісної АТС та грають роль перехідників на цифровий зв'язок.
Кілька слів потрібно сказати та про установку стаціонарних апаратів – зазвичай її проводять таємно. Її здійснюють таким чином, щоб у клієнтів аптечних пунктів не було доступу до телефону, щоб замовники не могли випадково чи навмисно підслухати розмову персоналу. Однак можлива ситуація, при якій в ході інсталяції систем телефонного зв'язку виділяється окрема телефонна лінія для відвідувачів. Це як раз те питання, яке потрібно обговорити з замовником – ми радимо з'ясувати, чи бажає він надати своїм клієнтам можливість здійснювати дзвінки прямо з аптечного пункту.
Природно, потрібно буде прояснити ще ряд моментів, але про них можна говорити тільки при розгляді конкретного об'єкта. А от загальний випадок телефонізації аптек ми описали.