Сьогодні, з кожним днем підвищуються вимоги до рівня комфорту в будівлях під час перебування в ньому людини. Саме завдяки цьому будь-яке сучасна будівля неодмінно має великий обсяг різного інженерного обладнання.
Це обладнання інтегрується в системи, які мають виконувати різні функції – від підтримки встановлених санітарно-гігієнічних норм до забезпечення безпеки.
Всі ці системи характеризуються величезним набором технологічних параметрів та систем управління, які вимагають постійного контролю. Саме забезпеченням цього контролю та управлінням системами займається система диспетчеризації будинків.
Види диспетчеризації
Система диспетчеризації будинків буває двох видів: локальна та віддалена. Локальна система дає можливість транслювати технологічну інформацію від однієї, або від декількох інженерних систем об'єкта на комп'ютер оператора.
Під локальною диспетчеризацією мається на увазі система, у якої технологічне обладнання і пульт управління знаходяться в одному місці. Дистанційна система виробляє передачу даних від одного, або декількох віддалених об'єктів на центральний пост диспетчеризації, за допомогою різних каналів передачі. Віддалену систему диспетчеризації застосовують для з'єднання декількох будівель, на яких встановлена локальна диспетчеризація.
Як правило, система диспетчеризації будівлі включає в себе управління наступними інженерними системами: кліматичними системами (вентиляція та кондиціювання, регулятори повітряного потоку, теплові завіси), електропостачання, електроосвітлення, теплопостачання, водопостачання, каналізація, дренаж, ліфтове обладнання, охоронно-пожежна сигналізація і так далі.
Диспетчеризація дає можливість відстежувати роботу інженерних комунікацій у системі реального часу. Вона також дозволяє контролювати і керувати різними процесами, що відбуваються у віддалених місцях, змінювати дані пристроїв, які обслуговують ці об'єкти та переглядати протоколи їх функціонування.
На сьогоднішній день найбільш перспективним та перспективним напрямком у галузі розвитку інженерних структур на ринку України є комплексна диспетчеризація будівель.
При впровадженні систем диспетчеризації, комплексний підхід найбільш виправданий, тому що, тільки при цьому підході можливо повне об'єднання систем, спрощення їх експлуатації, надання максимальної кількості сервісів обслуговуючому персоналу.